onsdag 14 september 2011

vitlök

Sitter och väntar på svärissarna som landar snart och för att fördriva tiden så googlar jag lite grann.
Jag vet inte hur det är med er men i min familj äter vi alla mycket vitlök.

Man kan lätt säga att vi älskar vitlök.

Enl google är det rätt tid att att odla vitlök nu, så kan man skörda den nästa sommar.
Sätt klyftorna med spetsen uppåt på ca 6 cm djup i ett soligt läge och näringsrik jord, så kommer varje klyfta bli en ny vitlök.
När bladen börjar gulna sådär i juli/aug kan man skörda dem, men låt torka en stund i solen först.

Det är nåt som jag ska testa mig på, har ni gjort det?

2 kommentarer:

  1. Hej Anna! :D Vad kul att du hittat till min blogg! Efter att ha läst lite i din hamnar den lätt bland mina favoriter :)
    Tack för all pepp! Och klart jag hejar på dig! :D Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny och tack, jag har ju nyss startat upp denna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera, det gör mig glad
Välkommen tillbaka