torsdag 15 september 2011

Vad är hälsa för er?

Det är stort och jag har funderat ett tag på det men kan ändå inte sätta ord på vad hälsa är för mig mer en att det psykiska, fysiska och sociala är i samklang med varandra.
Att man är i harmoni på alla plan i ens vardag.

Jag är det inte kan jag säga och det visar även min sjukskrivning och 2 antibiotikakurer.
Min kropp har sagt ifrån och nu behöver den få läka.
Än så långe har vi ingen aning om vad jag drabbads av eller så här vi vet att en av antibiotikan kommer hjälpa för det var de enda läkaren var säker på.
Sen det andra problemet/sjukdomen som är det synliga är att jag fått en massa prickar över nästan hela kroppen och de förökar sig hela tiden, så jobbigt.
Än så länge peppar peppar ta i trä så har jag inget i ansiktet eller på underbenen.
Och de kliar så jag håller på att bli knäpp.
Detta är psykiskt jobbigt o här vet alltså inte läkaren vad det beror på så jag fick en antibiotikakur för hudinfektion massa olika krämer (5st) att smörja med samt att ta morsvarande paracentamol och ipren 3ggr/dag.
Prickarna ser ut som svinkoppor men är odlade och det var det inte.
Har ni nån aning om vad prickarna kan vara för något så hojta till alla förslag är välkomna just nu.

Jag somnar i vanliga fall på 2 paracetamoltabl så gissa om det är svårt att vara vaken o trevlig på sen em, jag somnar med vår älskade lilla Ella.
Så gissa om jag är glad att ha svärisarna här nu, alla var så glada när vi kom hem igår.
De älskar lasagne så älskade maken och barnen hade gjort vanlig lasagne, morotslasagne och dagen till ära en laxlasagne och en massa sallad/grönsaker till.
Alla åt och prata i mun på varandra, sen slokna jag.

Jag skulle börja med cambridge soppor/shakes idag men känner att det får vänta några dagar till, mest bara för att jag vill ha en lyckad start så jag kommer hålla igång ett tag.

Idag fick älskade Noah bestämma vår middag så han och svärmor kommer laga hennes gudomligt goda Hawaiigryta.
Nu blir den inte som när hon lagar den hemma hos sig för endel kryddor finns inte här, men hon ska försöka återskapa den så lik som möjligt.
Så vad hittar ni på denna fina dag?
Eller jag hoppas ni har en fin dag, vi har det solen skiner och det är redan varmt men jag ligger inne och somnar snart så under tiden kan ni väl fundera över vad HÄLSA är för er och om ni vill får ni gärna dela med er här för det berikar mig.

2 kommentarer:

  1. Sv: Tack för din kommentar! Tips (och kanske särskilt pluggtips) är alltid välkommet :) Är ju så lätt hänt att man annars bara sitter och tragglar i timmar när man kört fast, när det i själva verket kanske är bättre att göra något annat, t.ex. ta en promenad, för att bryta mönstret :)

    SvaraRadera
  2. Hej=) vad kul att du hitta in!

    Jag har inte vägt mig nu,. vi håller på med en viktutmaning några bloggar och när jag började för 1.5 månad sen vägde jag hela 86kg och är bara 161 cm lång... inte bra, nu har jag ätit shakes och ätit lite grönsaker och en måltid vissa dagar för att gå ner allt! jag har minskat med minst 1 strl men om 9 dagar är det dags för min första vägning och det ska bli spännade att se vad 7 veckor har gjort med mig =) men tack för din fina kommentar!!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att kommentera, det gör mig glad
Välkommen tillbaka